استفاده مشترک ایران و روسیه از ماهواره مدار ژئو



به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمد حسن نامی در حاشیه نشست بین المللی سران جامعه اطلاعاتی WSIS به طور جداگانه با وزرای ارتباطات دو کشور روسیه و سودان دیدار و در خصوص مسائل مشترك تبادل نظر كرد.


وی در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فدراسیون روسیه، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف در حوزه ICT به تبادل تجربیات در بخش های گوناگون پرداخت؛ براین اساس استفاده مشترک دو کشور از ماهواره حوزه ژئو، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و سامانه‌های پایه از جمله موضوعات مطرح شده میان دکتر نامی و نیکلای نیکیفررف بود.


اعزام دانشجویان سودانی برای تحصیل در دانشگاههای ایران


به گزارش مهر، در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سودان نیز با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حاشیه‌ نشست اجلاس بین‌المللی ITU دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سودان علاقه‌مندی خود را به توسعه‌ همکاری این کشور در حوزه‌ ICT و امنیت با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: سودان آمادگی دارد تا در حوزه‌ آموزش دانشجویان سودانی را برای فراگیری آموزش در دانشگاه‌های ایران در رشته‌های برق و فناوری اطلاعات اعزام کند.


پیش از این حمدون توره دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات – ITU – نیز در دیدار با محمد حسن نامی علاقه‌ خود را به ایران و همچنین تلاش در جهت توسعه‌ ارتباط ITU با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان اعلام کرده بود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز در این دیدار، بحث توسعه‌ اینترنت با لحاظ کردن ابعاد لازم برای اینترنت پاک را بیان و آمادگی این وزارت برای برگزاری اجلاس بین‌المللی سال 2014 ITU در ایران را اعلام کرده بود.