تأخیر در به آب انداختن اولین شناور تحقیقاتی ایران/ آغاز فعالیت در تابستان



دکتر عباس نوبختی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مراحل نهایی اقیانوس پیمای تحقیقاتی تکمیل شده است، افزود: به منظور جلوگیری از زنگ زدگی در حال گالوانیزه کردن این اقیانوس پیمای تحقیقاتی هستیم.


مدیر اجرایی کشتی اقیانوس پیمای موسسه ملی اقیانوس شناسی، با اشاره به برنامه زمان بندی برای به آب انداختن این کشتی تحقیقاتی اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی قرار بود این اقیانوس پیما در خردادماه سال جاری به آب انداخته شود و در شهریور ماه از آن بهره برداری شود.


وی با بیان اینکه به آب انداختن این اقیانوس پیما بر اساس برنامه زمان بندی نخواهد بود در خصوص دلایل تاخیر در بهره برداری از این شناور تحقیقاتی توضیح داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها تامین اعتبارات با مشکلاتی مواجه شد از این رو زمان به آب انداختن این شناور با تاخیر خواهد بود.


نوبختی زمان احتمالی به آب انداختن اقیانوس پیما را تابستان ذکر کرد.


جزئیات کشتی اقیانوس پیما


وی با بیان اینکه این کشتی دارای 4 بخش است، اظهار داشت: این اقیانوس پیما دارای 3 بخش آزمایشگاهی و یک بخش برای جمع آوری داده‌ها در نظر گرفته شده است.



تصویر شماتیک اقیانوس پیمای تحقیقاتی ایران


مدیر اجرایی کشتی اقیانوس پیمای موسسه ملی اقیانوس شناسی با اشاره به ظرفیت و توانایی ماندگاری این کشتی تحقیقاتی خاطر نشان کرد: این اقیانوس پیما برای 11 خدمه کشتی و 15 محقق طراحی و ساخته شده است که با توجه به اسکان 26 نفر و ظرفیت سوختی که دارد، این شناور قادر به ماندگاری در آب‌ها به مدت 45 روز است.