حمايت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات از ايده‌هاي فناورانه



به گزارش خبرنگار مهر، اتحاديه بين‌المللي مخابرات (ITU) براي سال 2013 اقدام به برگزاري مسابقه‌اي با عنوان مسابقه نوآوران جوان با اهدافي چون شناسايي ايده‌هاي نوآورانه، بهبود فرصت‌هاي شغلي براي جوانان، كمك به ایجاد محتوای ديجيتالي و جذب پتانسيل‌هاي موجود براي گروه سني 18 تا 26 سال کرده و به برگزيدگان مبلغ 5 تا 10 هزار دلار پاداش پرداخت خواهد کرد.


در همين راستا، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات با توجه به ماموريت خود در توسعه و گسترش فناوري اطلاعات و نمايان ساختن تصوير علمي ايران در عرصه‌هاي بين الملل، قصد دارد با ايجاد ساز و كار مناسب زمينه شناسايي، ارزيابي(داوري)، انتخاب و ارسال ايده‌ها را فراهم سازد.


پيامدهاي اين اقدام زمينه ساز ایجاد بستری مناسب جهت شناسايي ايده‌ها، شناسایی و به‌كارگيري نخبگان و نوآوران، كمك به توسعه فناوري بومي و كمك به توسعه بازار فناوري اطلاعات خواهد شد.


با توجه به پايان مهلت ارسال آثار به اتحاديه بين‌المللي مخابرات در چهارم تيرماه 1392 علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را تا پايان ارديبهشت ماه به دفتر تجاري سازي پژوهشگاه ارسال کنند.


از آنجا که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران موفق به طراحی و عملیاتی کردن مدلی مطابق با استانداردهای جهت تجاری سازی ایده ها شده آمادگی خود را برای مشارکت در تجاری سازی ایده ها با در نظر گرفتن حق مالکیت معنوی برای ایده پردازان اعلام می کند.