دلفین ها برای عملیات نظامی آموزش می‌بینند



به گزارش خبرگزاری مهر، نیروی دریایی امریکا دلفین ها را برای جستجوی مین های دریایی و شناسایی غواصان دشمن آموزش داده اند اما این موجودات هوشمند اخیرا چیزی یافته اند که بسیار هیجان انگیز تر است : تکه ای از تاریخچه آمریکا.


در حالی که یک ماموریت آموزشی در سواحل کلرادو در کالیفرنیا انجام می شد دو دلفین نیروی دریایی یک اژدر دریایی اولیه را در ته اقیانوس شناسایی کردند.


این اژدر منفجر نشده و به 150 سال پیش تعلق دارد.


اگرچه دلفین ها موجودات زنده هستند اما توانایی ردیابی صوتی آنها بسیار پیچیده تر از هرگونه سیستم ساخت بشر است. دلفین ها با سوت زدن، از امواج صوتی فرکانس بالا برای نقشه برداری از موقعیت خود حتی در آبهای بسیار  تیره و گل آلود استفاده می کنند. دلفین به طور طبیعی پیچیده ترین سیستم سونار را دارند.


استفاده از حیوانات می تواند به طور موثری جایگزین کشتی های بزرگ نیروی دریایی، خدمه آنها، انسانهای غواص، پزشکان و تجهیزات ماشینی لازم برای پشتیبانی از غواصان بر روی کشتی شود.


برنامه پستانداران دریایی نیروی دریایی آمریکا بین فناوری و زیست شناسی قرار گرفته است. ارتش می تواند منابع را بر روی کارآمدترین ماشین های شناسایی مین سرمایه گذاری کند اما دلفین ها، شیر دریایی و نهنگ بلوگا همین کار را با کارآمدی بیشتر و خطر کمتر انجام می دهد.


بر اساس اعلام محققان نیروی دریایی آمریکا، اگر چه قرار گرفتن در معرض مین ها برای این حیوانات نیز بی خطر نیست اما دلفین ها بسیار سبک هستند و در هنگام انفجار سرعت عمل بیشتری برای فرار از موقعیت دارند.


علاوه بر این دلفین ها، غواصان دشمن را می توانند بدون رها کردن موقعیت خود شناسایی کنند. پستانداران دریایی واقعا بیش از کوسه ها خطرناک هستند، پستانداران دریایی وحشی بیشتر در معرض خطر توسط افرادی هستند که به آنها غذا می دهند و به همین دلیل است که غذا دادن به این موجودات غیر قانونی است.


اگرچه ارتش آمریکا می گوید هرگز دلفین ها را به برغم ماهیچه های قوی دندانهای تیز و علاقه برای کار گروهی، برای جنگ آموزش نداده است اما با این حال شایعاتی از وجود دلفین های آموزش دیده برای جنگ همیشه به گوش می رسد.


اژدری که توسط این دلفین ها یافت شده بیست و چهارمین مورد از 50 اژدری است که در آن زمان تولید شده بود.


این اژدر 11 فوتی دو تکه است و 150 سال قرار گرفتن در بستر شور دریا موجب شده است مواد منفجره اش خنثی شود.