راه اندازی خط تولید تلویزیونهای آلترااچ دی از ماه آینده



به گزارش خبرگزاری مهر، سامسونگ برای نخستین بار از این نوع تلویزیونها در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک لاس وگاس رونمایی کرده بود، اما در این نمایشگاه وعده داد که تلویزیونهای آلترا اچ دی خود را که به آنها 4K هم گفته می شود را در اندازه های مختلف عرضه کند.


این شرکت اکنون در نظر دارد ال ایی دیهای آلترا اچ دی خود را با دو اندازه 55 اینچی و 65 اینچی وارد بازار کند. این تلویزیونها به پلتفورم تلویزیون هوشمند سامسونگ مجهز هستند که می تواند دستگاه را به طور سالانه به روز کند.


این تلویزیونها مجهز به سیستم آپ اسکیلینگ بوده بنابراین محتوای دیجیتالی استاندارد و دارای کیفیت بالا با وضوح کامل نمایش داده می شود.


نسل جدید تلویزیونهای سامسونگ چون بسیاری از تلویزیونهای جدید این شرکت ، مدلهای آلترا اچ دی دارای فناوری ” میکرو دایمینگ آلتیمیت” است که صفحه را تحلیل کرده و نور پس زمینه ال ایی دی را با مصرف بهینه تنظیم می کند و سیگنالهای ویدئو را در زمان واقعی پخش می کند که این امر تا 20 درصد روشنی تصویر را افزایش می دهد. اما کاربر در صورت عدم رضایت از این فناوری می تواند تصاویر را به صورت دستی تیره تر و روشن تر کند.


مدلهای 85 اینچی این تلویزیون با قیمت 40 هزار دلاری عرضه می شود. مدلهای کوچکتر قیمت کمتری دارند، اما آیا این قیمتهای کمتر وعده داده شده می تواند با قیمت 10 هزار دلاری سونی رقابت کند.