زندگی در یک جسم هولوگرام/ نتیجه جراحی جنین در رحم مادر



کلاهی که مانع ریزش موی ناشی از شیمی درمانی می شود


به گزارش خبرنگار مهر، محققان نوعی سیستم خنک کننده برای جمجمه ساخته اند که می تواند از ریزش مو در زمان شیمی درمانی جلوگیری کند.


این کلاه که DigniCap خوانده می شود به تایید سازمان بهداشت و درمان انگلیس رسیده است.



بیماران باید در جلسات شیمی درمانی خود این کلاه خاص که جمجمه را خنک می کند و مانع از ریزش مو می شود به سر بگذارند.


این سیستم به طور مداوم دما را چک می کند تا از روند مداوم درمان خنک سازی مطمئن شود. این کلاه ها طراحی خاصی دارند از این رو در زمان استفاده از آن گوش ها بیرون از کلاه قرار می گیرند.


آپلود شدن مغز انسان روی روبات و زندگی در یک جسم هولوگرام


در هفته ای که گذشت، یک میلیارد روسی طرحهای جنجالی را برای آپلود کردن مغز و فناناپذیر شدن خود تا سال 2045 فاش کرد.


دیمتری ایتسکوف 32 ساله اعتقاد دارد که فناوری به وی این امکان را می دهد که تا ابد در یک جسم هولوگرام زندگی کند.


این بنیاد ادعا کرده است که برای آپلود کردن مغز انسان به یک رایانه تا سال 2015 آمادگی دارد، اما ایتسکوف اظهار می دارد که این جدول زمان بندی بسیار خوشبینانه اما امکان عملی شدن آن وجود دارد.


هدف نهایی ارائه یک جسم هولوگرام است.


ایتسکوف یادآور شد: خلق یک جسم هولوگرام پیچیده ترین کار است اما در عین حال می تواند هیجان انگیزترین مسئله در کل تکامل انسان باشد.


اولین جراحی روی جنین در رحم مادر موفقیت آمیز بود


جراحان اسپانیایی با موفقیت توانستند برای اولین بار جراحی نجات بخشی را روی یک جنین داخل رحم مادر انجام دهند.


گونزالو پاردو سانچز از سندورم مسدود شدن مجاری تنفسی مادرزادی رنج می برد، شرایط نادری که مانع خروج مایع توسط ریه از نای می شوند و در نتیجه نارسایی قلبی برای وی به دنبال دارد.



نتیجه حاصل از این سندروم غیر قابل اجتناب است اما پزشکان این جنین پیش از تولد تصمیم گرفتند که یک عمل جراحی نجات بخش داخل رح مادر انجام دهند و تاکنون این عمل موفقیت آمیز بوده است.


شرایط گونزالو پس از این عمل متفاوت شده و پزشکان اسپانیایی تأکید کردند که این نوزاد که اکنون 10 ماهه است هیچ صدمه مغزی در نتیجه این عمل جراحی متحمل نشده است.


واکسن مواد مخدر تولید شد


دانشمندان یک واکسن آزمایشی برای درمان معتادان به مواد مخدر و به طور خاص هروئین ساخته اند.


واکسن آزمایشی دانشمندان می تواند یک پیشرفت مهم برای امنیت و سلامت عمومی باشد. اعتیاد به مواد مخدر قوی و غیرقانونی نه تنها زندگی افراد را نابود می کند بلکه عاملی برای شکل گیری تجارت خشونت بار و جهانی مخدر است.


ترک مواد مخدر پس از طی دوره های مرسوم ترک اعتیاد یک چالش دشوار است. این واکسن آزمایشی در صورتی که فرد بار دیگر در معرض استفاده از مخدر قرار بگیرد می تواند از اعتیاد وی جلوگیری کند.


واکسن هروئین توسط کیم جاندا و همکارانش در موسسه تحقیقاتی لاجولا در کالیفرنیا سیستم ایمنی بدن را با این واکسن طوری فریب داده اند که بدن با هروئین به عنوان یک بیماریزا یا یک ویروس رفتار می کند.


کشف راز زیباترین شعله ابدی جهان


در هفته ای که گذشت، یک محقق از دانشگاه ایندیانا گفت: زیباترین شعله ابدی جهان که پشت یک آبشار در غرب ایالت نیویورک قرار دارد و زیبایی اش از اسرار آمیز بودن آن پیشی گرفته، توسط گازهایی تغذیه می شود که از زیر زمین به سطح آمده اند و این آتش را جاودان کرده اند.



آرندت شیملمان محقق دانشگاه ایندیانا گفت: این آتش بسیار خاص است، شاید توسط بومیان آمریکایی صدها و یا هزاران سال پیش روشن شده است و توسط یک نوع فرآیند جدید زمین شناختی تغذیه می شود که پیش از این در طبیعت مشاهده نشده بود.


محققان اعتقاد دارند که این نوع گاز از اعماق زمین به سطح رسیده، باستانی است و به رغم رسوبات سنگی یک نوع سنگ بسیار داغ است. این دمای هوا که نزدیک به نقطه جوش آب یا گرم است، مولکولهای کربن را روی سنگ تجزیه کرده و ملکولهای کوچکتری از گاز طبیعی تولید می کند.


تولید ابر گندم بدون اصلاح ژنتیکی


دانشمندان انگلیسی می گویند بدون نیاز به اصلاح ژنتیکی، نوع جدیدی از گندم را ارائه کرده اند که تولید این محصول را 30 درصد افزایش می دهد.


موسسه ملی کشاورزی بونتالی در کمبریج، جد باستانی گندم را با یک گونه مدرن و امروزی برای تولید این سویه جدید ترکیب کرده است. در آزمایش های اولیه، محصول به دست آمده بزرگ تر و قوی تر از انواع گندم مدرن کنونی بود.


دستکم پنج سال طول می کشد تا این محصول آزمایش و تاییدهای تنظیم مقرراتی خود را گرفته و  پس از آن برای کشت به کشاورزان عرضه شود. اما با وجود پیشرفت های صورت گرفته در عرصه کشاورزی اواخر قرن بیستم، رشد چندانی در افزایش برداشت محصول گندم مشاهده نشده است. اکنون دانشمندان انگلیسی فکر می کنند چاره ای برای افزایش دوباره این محصول استراتژیک یافته اند.