قم در استفاده از ظرفیت های علوم انسانی پیشگام است


معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: قم پیشینه قوی در علوم اسلامی و انسانی دارد و با برخورداری از ظرفیت بالای مراکز علمی خود، در استفاده به روز از این نوع علوم نیز پیشگام است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، دکتر ابوالقاسم مقیمی روز شنبه در آیین گشایش نخستین تور ملی فناوری و نوآوری در علوم انسانی و اسلامی که در پارک علم و فناوری قم برگزار شد، بیان کرد: قم تنها شهر عالمان نیست، بلکه شهر علم‌آموزان هم است و در این استان بیش از ۸۰ مدرسه علمیه و ۳۰ دانشگاه به فعالیت می‌پردازند، به طور کلی جمعیت قابل توجهی از مردم قم در مسیر علم آموزی به خصوص در حوزه علوم اسلامی و انسانی حرکت می‌کنند و این افتخار بزرگی برای این استان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این که نباید از تحولات حوزه علم و فناوری عقب بمانیم، گفت: در همین راستا، نیازمند برنامه ریزی منسجم و توجه جدی به موضوع تکمیل زنجیره‌های ارزش به ویژه در حوزه علوم انسانی و اسلامی هستیم.

مقیمی ادامه داد: ایجاد و تکمیل زنجیره‌های ارزش به خصوص در زمینه سبک زندگی به حوزه مدیریت و حکمرانی جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید الگوی‌های جدید و جذاب در حوزه سرگرمی در جامعه، متناسب با ارزش‌های ایرانی اسلامی ارائه شود.

وی همچنین خبر داد: با کمک سازمان اجتماعی کشور مرکز نوآوری‌ها دیجیتال ایران در قم ایجاد شد که این مرکز نقش مهمی در ارائه محتواهای مورد نیاز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

گفتنی است نخستین تور ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در سالن اجتماعات شهید فخری زاده پارک علم و فناوری استان قم 19 اسفند ماه سال جاری پذیرای علاقه مندان و کنشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی بویژه روسای پارک ها و مدیران مراکز رشد و نوآوران فعال بود و در این تور ملی سه نشست هم اندیشی در حوزه علوم انسانی و اسلامی با موضوعات تخصصی فقه فناوری، ترویج فناوری، سیاستگذاری علم و فناوری برگزار شد